A Keresőmarketing egy érezhetően szubjektív fogalom, még a szakmabelieknek sem sikerül mindig egyértelműen definiálni, hogy mit takar pontosan a SEM, és talán nincs is rá egységes meghatározás. Az ilyen jellegű próbálkozások ezért gyakran hitvitába torkollanak.

Lássuk, hogy szerintem mi a keresőmarketing, mi tartozik bele és hasonlók…

A keresőmarketing fogalma, avagy mi az a SEM?

A keresőmarketing SEM = Search Engine Marketing

A keresőmarketing (SEM) az online marketing egyik formája, amely magában foglalja a weboldalak népszerűsítését azáltal, hogy elsősorban fizetett hirdetés révén növelik azok láthatóságát a keresők eredményoldalain.

Akkor a fizetett hirdetés egyenlő a keresőmarketinggel?

Nem egészen! A keresőmarketing témájába a keresőoptimalizálás (SEO) és a fizetett hirdetések (PPC) is beletartoznak.

Keresőmarketing = SEO + Fizetett hirdetések

A keresőmarketing minden olyan tevékenységet magában foglal, ami elősegíti egy weboldal/cég/márka megjelenését a kereső akár fizetett, akár organikus találati listáján!

Hogyan hoz pénzt a keresőmarketing?

Függetlenül attól, hogy organikus (SEO) keresésről vagy fizetett (PPC) hirdetést használunk, a keresőmarketing:

Növeli a weboldal láthatóságát a keresőben, azaz a webhely forgalma növekedni fog, ez pedig több vásárolót és így több bevételt generál.

Mivel olyan célközönségre optimalizálunk, akiket már eleve érdekel a termékünk/szolgáltatásunk, eleve hatékonyabban válnak fizető vásárlóvá a lead-ek.

Keresőmarketing stratégia: Melyikkel érdemes foglalkozni? SEO vagy PPC?

Mindkettővel!

A SEO és a Google Ads (Adwords) vagy PPC hirdetések, remekül kiegészítik egymást!

Általánosságban igaz, hogy érdemes kezdetben PPC hirdetésekkel célozni azokat a kulcsszavakat, amik relevánsak a vállalkozásunkra, és közben keresőoptimalizálni, hogy idővel ingyen érkezzenek a látogatók a Google kereső organikus (nem fizetett) találati listájából.